přeskočit k navigaci »

úvod » Články » Různé » Reakce na výsledky dotazníkového šetření Spokojenosti klientů OP LZZ

Reakce na výsledky dotazníkového šetření Spokojenosti klientů OP LZZ

05.10.2012

05.10.2012 zařazeno v kategorii: Různé | autor: test autor |

 

Vážení žadatelé a příjemci, respondenti dotazníkového šetření Spokojenosti klientů OP LZZ,

rádi bychom Vám touto cestou poděkovali za čas a energii, které jste věnovali vyplnění rozsáhlého dotazníku, a také za množství podnětných komentářů a návrhů na zlepšení úrovně služeb poskytovaných Odborem řízení pomoci z ESF.

Zpětná vazba ze strany žadatelů a příjemců je pro nás klíčová a doplňuje výstupy rozličných externích evaluačních zakázek Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost jako celku. Rozsah dotazníku, který byl dán naší snahou získat zpětnou vazbu s maximální možnou mírou detailu, a kombinace více zdrojů zpětné vazby nám umožnily navrhnout cílená nápravná opatření na zlepšení předmětných oblastí. Jednotlivé oblasti dotazníku byly zvoleny na základě závěrů pravidelných ročních operačních vyhodnocení OP LZZ, podnětů ze strany příjemců realizujících projekty podporované z ESF a zkušeností pracovníků implementační struktury.

Po důkladné analýze všech výstupů byl zpracován dokument, který rozčlenil jednotlivé oblasti dle míry nespokojenosti, úrovně, na které je nutno nápravná opatření provést, a časového horizontu jejich implementace. Úroveň a časový horizont spolu úzce souvisejí, neboť určitá nápravná opatření je možné realizovat v relativně krátkém čase, aniž by došlo k robustním změnám v procesech či implementační struktuře. Nápravná opatření na systémové úrovni vyžadují delší časový horizont, neboť je nutné formulovat návrh a následně vyjednat změnu podmínek s klíčovými partnery a stakeholdery – členy Monitorovacího výboru, Platebním a certifikačním orgánem Ministerstva financí apod. Tento proces musí splnit stanovené náležitosti, jež jsou dány právním rámcem definujícím OP LZZ a politiku strukturálních fondů EU obecně.

V první fázi jsme se tedy zaměřili na oblasti, jež můžeme zefektivnit či zjednodušit v krátkém horizontu. Jako příklad lze uvést připravované zrušení dvoustupňové administrativní kontroly monitorovacích zpráv pracovníky Externího administrátora a MPSV v prioritní ose 1.1, zjednodušení a zkrácení formátu monitorovacích zpráv a žádostí o platbu, nebo redefinici podstatných změn ve prospěch rozšíření spektra změn nepodstatných. Intenzivně pracujeme na změně ve způsobu posuzování uznatelných výdajů nebo na odstranění závaznosti jednotkových cen v rozpočtu projektu. Maximální pozornost je věnována také procesu hodnocení žádostí. Zavedli jsme opatření, jež zvýší transparentnost celého procesu. Dlouhodobě se zaměřujeme na optimalizaci hodnotících kritérií a na vzdělávání hodnotitelů. Všichni hodnotitelé byli zařazeni do databáze, kde jsou hodnoceni za kvalitu svých posudků, přičemž průměrný výsledek hodnocení ovlivňuje jejich výběr pro další výzvy.

Věříme, že kombinace jednotlivých opatření přispěje k efektivnímu řízení celého programu, k vyhlašování cílených výzev a výběru kvalitních projektů, zjednoduší vypracování monitorovacích zpráv, výrazně sníží počet kol oprav, zkrátí dobu kontroly předložených zpráv v rámci jednoho kola, a napomůže tak plynulé realizaci podpořených projektů a zároveň minimalizuje potíže s cashflow.

Veškeré uvedené dokumenty a bližší informace k realizovaným a chystaným nápravným opatřením naleznete na stránkách www.esfcr.cz.

S pozdravem                                                                  

Tým klientský přístup

 

Odbor řízení pomoci z ESF

Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR

 

« další články z kategorie: Různé

« zpět na seznam článků

 
 
ANNAKK

ANNAKK
tel.: +420 776 204 962
email: info@annakk.cz

 

TOPlist